Monday, January 3, 2011

PrEsEnt fOr nEw yEAr

Satu bala @ present (bahasa baik pnye), time new year ade la sbiji hadiah telah diberikn pd aku..... sbr jela,hadiah ni plg aku xsuke,,,tp kne terima seadanya...mybe ade hikmah disebalik penyakit ni dtg.....
( gambar hiasan)


Arini aku tibe2 rse skit mata, xblh nk pejam...klu pejam die terasa skit...aku igtkn perkara biase je, last2 arini da makin membengkak + merah + sepet + sAkit= penglihatan terbatas ckit.....datang keje pn rse x semangat,nk tgk pc pn pnye la ssh......rase view ni kecik je,xluas mata memandang....


Ape kne la aku thn ni,pas 1 - 1 kejadian menimpa aku...mle2 selsema 2 mggu,pastu da baik ckit bnde alah ni plk yg timbul kt mata kanan nih......ya allah sbr kn la aku n sembuhkn la hamba mu ni.


Aduhhhh malunye nk berhadapan dgn public cmni gayanye.....nasib baikla aku pakai cermin mata, blh la cover kecacatan sementara nih,,,so xla nmpk sgt bengkaknye...klu la x pakai spek confirm nmpk ketara sehhh......cmni kluar x leh la pkai contact lense lg....bt sementara wktu...



Nasib baik la xde dating mggu ni, klu x aku nk bg alasan ape kt en. farin nnti.....entah2 abg gelakkn aku, sb da besar2 pn still lg de "ketimbik" (dlm fikiran die msti suke mngintai@skodeng org).....................ahhhhh aku xnk abg brfikiran cmtu kt aku.............MALU........


Ape petua nk hilangkn biji kt mata ni surut yer???? berat terasa di atas mata aku nih...x tahan asyek duk tgk cm org skit buta....separa buta kot,hehehehe......nk angkat kelopak mata pn pnye la susah, nasib baik jalan x meraba n x tersembam kt tgh jln..........elok plk drive kete,alhamdulillah...klu agak kritik mybe aku MC...da agk lme aku x MC..hehe alasan nk dpt cuti dgn mudah n bersebab yg meyakinkan.......(confident jer)


p/s: tuk diri sendiri***** GOT WELL SOON YE!

Sunday, January 2, 2011

AzAm tAhUn bAru 2011

Dimulakan dgn bismillah hirrahma nirrahim...Umur ku da mnjangkau 23 tahun,aduhhh sedihnye bila mengenangkn umr yg da semakin banyak......klu umr aku cmni,mak aku dah kawen time nih. (tuh mak aku yg ckp sndiri) kesimpulannye di sini mak suruh aku kawen cpt2 la....cpt2 dapatkn cucu utknye.....(x faham2 lg???)

Monolog:-

"mak...sy da ade calon..tp belum diconfirmkn lg ble akn berlangsung...."tunggu la pihak yg sne bg feedback dlu..malu jer pmpuan yg ckp dlu...gedik sgt nmenye,insyaallah klu jodoh x ke mana mak..."t an bg cucu yg comel ye,,,,,bby boy plk tuh...mak msti suke,abah lg gumbira dpt 1st cucu laki.....(bayangkn) =) ...dr org kuat berangan lebih...hohohooooo

Dengan semangat baru dan azam yg baru aku melangkah dgn penuh ikhtizam yg kental...
Ermm azam tahun ni da difkirkn,hopefully it's going smoothly...nk thu pe azam aku???jeng jeng jeng..........

1- aku kn kuruskan badan,slim kn badan....(secepat yg mungkin before i'm married)

2- ingin bekerja dgn lebih tekun dan rajin,x mau malas2 lg....x mau penyakit lme kembli ke thn nih. mnjdi pekerja yg berdedikasi n cekal.....

3- aku nk membahagiakan keluarga, especially to my en.farin...aku akn lebih membahagiakn n menyayanginyer sepenuh hati ku..hehe (jiwang plk da)

4- If possible nk kawen cpt2, mybe thn ni.....

5- Kumpul duit n harta banyak2....ermmm cmne nk bt duit byk2 n jadi kaye raye yer?? hehe

6- to be matured n open minded,no childish.....sentiasa berfkiran positif dgn cabaran dan dugaaan dlm bercinta n kehidupan yg mendatang.....amin
THAT ALL...TQ

Monday, December 13, 2010

aktiviti ari ahad

Yahoooo akhirnya aku dpt jg capai hajat nk bt pizza ala ehan glam gituh...itu pn sbtu kebetulan keluar dgn amy...sb teman die pegi fitting baju pengantin kt bandar,klu x mls aku nk kuo semata2 nk beli barang2 kt GAINT..sib bek de org teman,baru la semangat nk membeli....last2 bajet tuk pizza jer da rm50 tuk bhn2 mentah...dasyatnye harga mozarella cheese tuh!!! 1 paket da rm15 taw....alamatnye kne la bajet2 letak atas piza t,,,,ermmm bkn senang nk bt piza gebu....

Alhamdulillah dgn berpandukan resepi yg aku search kt dlm internet "sume di hujung jari anda" uhuuuuuhhuu..finally i very successful to make my self...ermm tp x puas ati lg,bru fist time bt,jd cam keras ckit kt bawah die....sb terlampau lame bakar ahahahhaha..so sedikit hitam di bwhnye. Pengajaran : len kali masak jgn lme sgt n then bt sedikit nipis dr sblm ni....hohohooo
Ni la hasilnye........
ni sblm dibakar.....dpt bt 2 biji
ni pula yg da siap..yummy
kiranye blh la tahan kn...nmpk agak mnyelerakan jg la........
ni first time aku bt bakery n pastry...lalallaala
pas ni aku nk bt "APAM PELANGI"

Thursday, December 2, 2010

Disebalik Nama kU...

Haaa aku nk describe ckit la psl nme sbenar aku...ni cume pandangan n base on my behaviour actually...hehehe aku,jeng...jeng..jeng mari kte lihat sme2 ape yg tersirat n tersurat psl nme aku nih.....klu nk lbh thu sila la lihat2 pe la prangai buruk n baiknye ttg diri aku....

N - nakal
O - Optimis (dlm keje)
R - Rasional (salu fkir dlu sblm bertindak)
F - funny (sometimes blh jd kelakar ckit)
A - Amanah (x ske hebohkn cite org)
R - rajin (klu bnde tu aku minat eg,tdo,,,,shoping,dating)
I - Ikhlas dlm perhubungan
H - hampeh (no komen)
A - abang tuk selamanya2 dlm ati aku (ahaha)
N - nice to others